betyg, en lördagskväll...

Hehe, jag må ha tagit studenten men jag kan inte riktigt släppa skolan och betygsystemet. Fattar inte och det sätter sprätt i huvudet på mig. Jag har läst 400 poäng för mycket och alltså plockar de bort 4 kurser för mig, de jag har fått sämst betyg i. Så mitt medel ligger på 17,4 - MEN då får jag inga meritpoäng.

Tar jag däremot bort 3 kurser som jag har VG i och lägger till 3 som jag har G i  så får jag meritpoängen och får istället ett medel på 18,6. Haha dör när jag tänker på det här alltså. Vafan har meritpoängen för mening egentligen? Kunde det inte bara räcka med att man har ett medel och skitsamma med resten.

Min syster bara: Jaha, så du har bara 12 MVG du...

JA JAG HAR BARA 12 MVG OKEJ!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback