Tullvakter

Jag försökte gå så oskyldigt genom tullen på flygplatsen. Tror dock inte att det är min starka sida... eftersom de plockade mig. Typiskt, jag som hade kavaj och allt! Typiskt att ALLA ANDRA kunde gå förbi så lungt och att det bara var jag som blev plockad. Typ 10 st vakter stod och pratade med varandra medans den elfte skulle plocka mig liksom.

Hon: Var har du varit?
Jag: Barcelona
Hon: Kan jag få se pass och biljett?
Jag: Okej
Hon: Har du utskrift också?
Jag: Ja!
Hon: Vad har du gjort i Barcelona?
Jag: Hälsat på en kompis!
Hon: Hur länge har du varit där då?
Jag: Står inte det på biljetten?
Hon: Vad ska du göra i Norge?
Jag: Mina föräldrar hämtar mig!
Hon: Bor de här?
Jag: Nej, vi bor i Sverige!
Hon: Ska ni åka dit nu med en gång?
Jag: Ja...Är det några problem eller något?
Hon: Nej, du kan gå!

För det första så hade jag velat ha en applåd av henne (och alla andra frästen) om jag hade lyckats att ta mig från Barcelona till Norge utan biljett och pass...
För det andra, vad spelar utskriften för någon roll?
För det tredje, spelar det någon roll var mina föräldrar bor och hur länge vi ska vara i Norge?
För det fjärde så glömde hon kolla igenom min väska och kanske fått något vettigt gjort istället! Kanske? Eller kanske inte... Vem vet. Ingen, eftersom hon inte kollade väskan!


 Och som alla vi kända vet så hinner man ju knappt komma
ut från planet förrns alla fotografer är där och ska knäppa
en massa bilder... Galet!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Otroligt komiskt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback