Stockholm - regn - vilse

Jaha mina vänner, jag och Sanna är tillbaka! Vi överlevde helgen i Sthlm och det har varit galet roligt. I fredags ängade vi nog över en timme åt att hitta vårat hotell som vi visste låg på Stureplan.
- Jaha då går vi till Stureplan då! sa jag.
Vi gick, och vi gick till svampen.
- Vart är egentligen Stureplan? frågade Sanna
- Ingen aning! svarade jag.
Eller ja, vi visste ju att vi var på Stureplan men vi hade ingen aning om vad Stureplan omfattar liksom. Vi gick några minuter åt fel håll. Sedan vände vi och gick dubbelt många minuter åt fel håll igen. Sedan gick vi längs Strandvägen och vattnet för att sedan vända och gå tillbaka hela vägen igen. Det regnade, vi ville gråta, det slutade regna, och vi ville fortfarande gråta. Tillslut hittade vi hotellet ungefär 500 meter ifrån svampen! Då ville vi nästan också gråta...
Hotellet vi bodde på heter Story Hotell och är det finaste hotellet jag har bott på skulle jag tro! Så jävla mysigt var det. De kom och öppnade dörren för oss när vi kom, de tryckte på knappen på hissen... och ja ni fattar att vi kände oss som kungar! På hotellet hade vi en populär bar som var knökfull! Och jag menar verkligen FULL då. Galet var det...Trots att vi ville gråta så mycket den dagen så var den ändå lyckad! Vi hade askul!

På lördagen regnade det fortfarande, men vi ville inte gråta så mycket. Vi åkte till gamla stan och gick på Ben & Jerrys glassbar! Det var trevligt, sedan gick vi neråt och där hade försvaret någon uppvisning om hur de gör vid krig. Lustigt nog så fastnade jag och Sanna där och stannade ända till det var slut. De sköt och hade sig, spännande värre. Sedan åkte vi in till stan osv igen. Vi gick tillbaka på hotellet, och duschade och gjorde oss i ordning för att sedan dra ut på stan igen.
Vi åt fint, drack smirnoff ice och var allmänt coola. Sedan gick vi till hotellet, drack några drinkar åkte till medborgar platsen, tillbaka till Stureplan, drack några drinkar till, hängde i baren pratade med killar från New York, sedan dog vi av trötthet av allt gående i Sthlm. Somnade i typ 20 minuter, sedan pratade vi.

Det roligaste är ändå att vi har gått vilse precis hela tiden! Alltså seriöst, jag tror vi har ängnat hälften av helgen till att ta reda på vart vi är. Eller för att hitta dit vi ska! Inget har funkat. Av alla gånger vi skulle gå till hotellet så hittade vi med en gång kanske 2/10 så dåliga var vi!


 Toaletten var galet fin :D


 Ben & Jerry var det!


Drinkar var det också!


Gatan med vårat hotell! Vackert alltså...
sol idag när vi åkte hem!!!

Kommentarer
Postat av: Lenny 24/7

DET ÄR EN FISK I HANDFATET :D

2009-05-25 @ 23:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback