Ledig dag

Ledig dag idag, och vad ska lilla Josefine göra då tro? Jo, hon ska plugga! Det känns så himla ovärd att göra det. Jävla renässansen, jag vet inte ens hur det stavas! Fett duktig är jag. På tal om det hade jag bara ett enda stavfel på "rättstavningsläxorna" i trean. ETT ENDA FEL. Det var tangentbord - och jag vet fortfarande inte hur det stavas, eller om det stavar så som jag skrev. Tänk, det liksom klistrar sig fast på min hjärna och kommer förfölja mig hela livet. Det enda stavfelet jag hade under ett helt år. Och min lärare tog upp det högt inför hela klassen! Haha, jag tror jag kände mig lättad. Jag insåg nog att även jag inte är helt felfri! Okej, så var det inte...

Det är det stavfelet och att Lisa fick en kokbok för bästa betyg i åttan när jag med hade bästa betyg - Det är det som förföljer mig, och det är det som gör mig till en sann pluggis! För jag menar, vet bryr sig om ett stavfel de hade för 9 år sedan?

Nu ska jag läsa om Moliere och Cervantes, lite som Shakespeare också kanske.


 Det roliga med att använda en annan dator är alla bilder
man inte visste fanns. Varför sitter jag med en microfon i soffan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback