Imorgon börjar det.

Imorgon börjar min intensivkurs här i Säffle. Och NEJ, jag är faktiskt inte nervös. Inte än i alla fall. Jag har längtat efter det här så länge nu så att det bara är att köra på. Jag ska ha körkort, helst innan jag fyller 19 liksom. Så idag har jag gjort det sista i min teoribok (ja jag har faktiskt lusläst alla 300 sidor), sedan gjort de sista uppgifterna i en bok med uppgifter ( ALLA 60 sidor har jag gjort), nu ska jag bara öva lite på vägmärken på datorn. Jag och mamma var ute och körde lite förut, idag sattsade vi stenhård på att jag ska lära mig vänster och höger. Får jag tänka ett tag så vet jag vad som är vad, men alla säger till mig att jag inte har så lång tid att tänka i trafiken så det är väl lika bra att jag lär mig så bra som möjligt. Men jag har verkligen inte det logiska tänkandet när det gäller höger och vänster. Så vid en korsning förut så blev det liksom:

- Så svänger du vänster då Josefine!
- ... vilket vänster?


Jag tror att mamma inerstinne ville gråta då. Hon visade det bara inte...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback