Wienerbröd är inte att leka med!

Jag och Sofie bestämde oss för att baka igår. Så vi satte oss och började leta recept på intenet. Det vi kände att vi ville baka var Wienderbröd! Haha. En liten utmaning sådär. Receptet såg lätt ut. Eller ja iallafall ingredienserna, för receptet läste vi inte riktigt?! Ehm jaa... Vi började baka, och vi började med att smällta 300g smör. Blandade ihop det med mjölk, jäst och ett uppvispat ägg. Sedan in med en matsked socker, lite salt på måfå, och sedan 8 dl mjöl. Det var liksom ingen deg vi hade fått ihop, utan en fet jävla smet. Och med fet menar jag att det nästan rann smör av den. Det visade sig lite senare att det faktiskt inte stod någonstans i receptet att man skulle smälta smöret. Det stod verkligen ingenstanns, och jaa! Alltså jag tror nästan att man är tvungen att ha varit med och bakat igår för att förstå hur otroligt roligt det var, och hur jävla dumförklarade vi blev. Helt sjukt! hahaha.
Vi visste själva att vi inte är så bra på att baka, men så världelösa trodde vi verkligen inte att vi var. Wienerbröden blev ehm, jaa... Inte som wienerbröd brukar vara om man säger så. Jag kommer aldrig mer kunna käka ett wienerbröd utan att tänka på hur jävla fel vi gjorde iaf!!! hahaha, det roligaste är att vi har allt på film och man skrattar ihjäl sig när man ser. 
- Det står att man ska ha i mjölk och jäst sen ska man ha ner ägg, socker, salt och sist vetemjöl.... så jag tror vi ska ha i smör!
ALLTSÅ VAD FAN ÄR FELET? Jag läser upp receptet och jag säger inte ett ord om smör, men ändå ska vi ha i det där förbannade smöret! Alltså jag skrattar så jag gråter när jag ser det här! Var får vi smöret ifrån?


Fina var vi när vi bakade!


Här har vi kommit på vårat fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback