Haha kul läxa

Jag har i läxa att fråga olika personer om vilket som är deras fulaste och finaste ord. Det är ganska kul att fråga folk om det faktikst. De orden jag har fått här, jag är inte ens säker på att alla ord finns. Jag menar vad är bröl? och vafan är jolmig? Jag hoppas verkligen inte att jag ska kunna förklara orden. Eller ja, bröl har jag typ fått förklarat för mig.. Det är typ när älgarna är brunstiga, då brölar de. Tror jag...! Hm! hahah. Det löser sig nog det här.

En annan läxa jag har är att jag ska ta reda på varför jag fick mitt namn. Och mina föräldrar är ju sådana påhittiga typer så vet ni varför jag fick mitt namn?
- För att Josefine är så fint!
Kul, prata inför klassen om det. Finns ju så otroligt mycket att säga. Alla har sånna spexiga förklaringar, och så kommer jag där. Josefine är fint! Haha.

Josefin är ett mycket vanligt namn bland de som föddes på 1980-talet och 1990-talets första år. Det finns omkring 35 000 bärare av namnet, som även kan stavas på många andra sätt. Namnet är en femininform av Josef som betyder må Gud föröka.
Josefin har numera ingen egen namnsdag, men kan firas 19 mars då Josef och Josefina har namnsdag

HAHA mitt namn betyder typ att gud försökte men inte så mycket mer!:P hahaha.

Kommentarer
Postat av: mäjlin.

psst, det står att "må gud föröka", inte "må gud försöka". bara så att du vet. :)

2008-09-02 @ 21:17:06
Postat av: Jossi

Haha jaa och du hör ju hur det låter! Det är ju ännu värre!;)

2008-09-02 @ 21:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback