Solig söndag!

Jag vaknade halv tio idag. Tänkte bara "SHIIIT, vad tidigt jag vaknar!" Men insåg ganska snabbt att det var härligt att vakna så tidigt. Solen skiner ute, himelen är klarblå och löven är gula. Vad underbart! Jag vill ut och gå, långt. Får se om någon hänger med mig senare, annars går jag nog själv tror jag. Det är skönt det med. Ladda på ipoden med mysig musik och sedan gå ut.
Men först äre minsann läxor som gäller. Alltså jag kommer verkligen inte ihåg vad jag ska göra. Eller jo det gör jag, men i torsdags kväll kom jag på att det kanske är imorgon vi ska redovisa 5 olika saker på 50 ord. Grejen är den att vi fick välja mellan massa olika saker, och jag kommer inte ihåg alla, jag kommer liksom inte ens ihåg 5 tror jag. Jag vet att jag har skrivit om totem poles, för det har jag i skolan. Nu har jag hittat fakta om Broadway, och sedan tror jag att jag väljer Cricket och Rosa Parks också. Läser om henne just nu, intressant är det fakta... men den femte grejen då?! PANIK.
Jag hittade inte mina nycklar i fredags så jag kunde inte ens plocka med mig engelskan och det störde mig hela dagen. Haha. Jag hoppas verkligen att det inte är imorrn jag ska redovisa det.

Jag intervjuade Lisa igår med, till ett personporträtt jag ska göra till texten. Hoppas det blir fett bra, ska skriva ner det sedan efter jag har gjort engelskan tänkte jag. Sedan ska jag leta upp en reklambild som jag ska göra en analys på också. Egentligen skulle jag behöva göra lite matte också, fast jag orkade inte bära med mig boken hem i fredags, jag hade så jävla mycket saker med mig ändå. Helt jobbigt. Det får bli matte nästa helg. JAg orkar fan inte plugga i veckorna, och jag gör det inte heller, ganska konstigt att jag hinner med allt ändå.

Jaja, nu ska jag fortsätta på engelskan...


En kaffe till detta vore gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback