Systrar i jeans 2

Jag är en rikig sucker när det gäller systrar i jeans, jag vet inte hur många gånger jag har läst böckerna. Jag kommer ihåg första gången jag läste första boken, jag grät floder. Sedan kom tvåan, trean och till sist fyran! Jag lånade dem på biblioteket så ofta att jag tillslut fick köpa dem allihop, jag läser dem minst en-två ggr/år! Och filmen ska vi inte prata om hur många gånger jag faktiskt har sett. JAG ÄLSKAR DEM!
     Nu har ju andra filmen kommit och det är synd att man inte kan göra fyra filmer av en sådan fantastisk historia som det här faktiskt är. Andra filmen var därför en slags blandning av tre böcker. Tre år klämms ihop på en sommar! Bridget hinner vara fotbollsledare några sekunder i början, hon hinner att vara på utgrävning och hon hinner att åka till sin mormor. Jag som tyckte att fotbolledar grejen var en sådan fin sak i boken, hon träffade Eric igen. Sen när hon var hos sin mormor en HEL sommar! Vad hände med det liksom? Och den där Billy hon träffar där.
     Sedan har vi faktiskt Tibby som en sommar gör en minnes film för Bailey. Det är så så himla sorgligt så att jag bara vill gråta. Sedan när Carmen är barnvakt och träffar en kille på sjukhuset där han typ jobbar eller något. Åh alltså de lämnade ute så himla mycket. Och inte nog med det, Lena hade ingen syster i första filmen. De nämnde aldrig att hon inte hade det, men de visade inte heller att hon hade en. I första boken är Effie med Lena till Grekland, men det var hon inte i filmen. Men nu i andra filmen hade hon helt plötsligt en syster. Det känns lite sådär? Kunde de liksom inte ha tänkt på det i första filmen?

Det var ju många bra saker också, jag kommer bara inte på dem just nu - så jag kan inte bestämma mig för om filmen var bra eller inte. Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback