Herrgården har öppet hus, för drogälskare?

Dagens roligaste som jag verkligen har skrattat åt inombords flera gånger. Mamma visade mig en artikel i Värmlandstidningen i morse när jag vaknade. Det var en artikel om att fler och fler använder droger på Herrgårdsgymnasiet i säffle. Eller ja jag vet inte riktigt om de skrev att det var just vid Herrgårdsgymnasiet. Men de skrev gymnasieelever i Säffle. Och vi har ju bara ett gymnasium här så... haha!
Vanligast är hasch, och smärtstillande tabletter, och gissa vad? Det är inte bara de som är ute och festar mycket, det är även de ordentliga, de så kallade "pluggisarna" (Det de vill skriva är naturare, kanske teknikare) hahahaha! Så himla roligt. Jag frågade Lisa idag om hon hade något att sälja åt mig. Det hade hon inte, den pluggisen! haha, nejdå!

Visst är det bra, Herrgårdsgymnasiet har öppet hus idag, och samma dag skriver de i tidningen om drogerna som används där! Grattis säger jag bara. Jag blev så full i skratt när min svenskalärare/mentor (från natur) kom där, den första personen vi träffa innanför dörrarna och så säger hon:
- Jasså, ni återvänder till brottsplatsen... ;)
HAHA. Jag ville bara fråga om hon hade något att sälja! Men jag vågade inte. Fast kul hade det varit.

Men iaf så var det väldigt trevligt att hälsa på. Alla minnen! Sämre och bättre... Min och Ericas tyskalärare kom och pratade med oss flera gånger. I slutet kom hon och drog in oss på en liten tyska uppvisning som ettorna hade. De visade upp vad de kunde! Haha. Där satt vi bland alla föräldrar och kompisar osv. till de som läste, och våran tyska lärare såg mer än nöjd ut över att vi var där. HEMMAKÄNSLA! Efteråt kom hon fram och frågade oss vad vi tyckte. Haha. Jag gjorde ett IQ test på matten, träffade kompisar och hade trevligt helt enkelt.

Fast några droger blev det inte!


Läs artikeln här:
http://www.nwt.se/saffle/article71660.ece

Kommentarer
Postat av: MINNIE

söt blogg! :D

Postat av: Mia

Inte så stor grej egentligen. Droger används överallt av de flesta..

2008-11-08 @ 22:44:30
URL: http://mlyytikainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback