Stockholm i mitt hjärta.

Jaha, så var man hemma efter en helg i stockholm. En helg som var bra, bättre och bäst! Jag älskar stockholm. Och jag överdriver inte alls när jag säger det, det är på riktigt. På fredagen när vi kom så åkte vi fort som bara den till vandrarhemmet (lika fint som vilket hotell som helst), vi lämnade våra saker och så åkte vi in till stan igen. Gick och kikade lite i affärer. Sedan åkte vi till vandrarhemmet, tittade lite på talang, berg flyttar in, och så in te stan igen och så blev det Stockholm by night. Det var väldigt roligt ändå måste jag säga. Haha, Stureplan var vi ju givetvis för små för, eller för okända jag vet inte? Men det var otroligt häftigt att se. Det var liksom "vanligt folk" som kom i limosiner och så. Enormt mycket poliser var det också, jag menar en polishusvagn? I säffle har vi what? Två poliser eller.

På bussen hörde jag iaf bland det roligaste och mest korkade jag har hört, ever!
Tjej 1: Ska vi till Nk och titta på skor eller?
Tjej 2: Finns det ens där?
Tjej 1: Ehm, var ska vi annars köpa skor då?
Tjej 2: Har Zara skor?
Tjej 1: Lite, fast de är fula.
Tjej 2: Fast i och för sig så har min kompis ett par fina därifrån, mönstrade och lila...
Tjej 1: Jaha, med blommor på? Sånna har jag med, de är snygga!
Jag menar, för det första finns det tiotusentals skoaffärer, men för henne var det bara NK som dög, och tydligen Zara, som hade fula skor? Det var lite dubbelmoral där... GUD vad jag ville vända mig om, titta tjejerna i ögonen och försöka förstå vad det var som gjorde dem så dumma. De slutade ju inte där heller...

Tjej 1: Alltså fatta vad hemst att vara sådär extremt mega fet som typ han där *pekar* 
Tjej 2: Jaa.. men ändå, han kan ju fortfarande gå sådär fort... du vet!
Så gränsen för att vara fet går när man inte kan gå snabbt längre? Jag hade inte sett tjejerna, men jag hade ju en bild av hur de såg ut. Jag vågade inte ens vända mig om och titta på dem... Då hade jag börjat skratta, däremot höll jag ordning på rösterna...

Tjej 2: Alltså jag hatar att springa, men förra sommaren sprang jag ofta 1mil med pappa, och då blev jag inte ens trött.
Tjej 1: Jaha, jaa jag sprang med det, jag blev bara lite anfådd...
Tjej 2: Ja, men jag älskar ju att göra situps istället jag. Alltså har jag inget att göra så lägger jag mig och gör sittups.
Tjej 1: Lägg av?! du måste ju ha värsta magmusklerna.
Tjej 2: Ja, jag har ganska lätt för att få det, speciellt de fyra här uppe.
Ja kära nån!

Sedan på lördag så blev det stan igen, otroligt ont i föttera fick man. Vi var på picknick på Skansen också, främst för att jag aldrig har varit på skansen, och jag åker nog troligen aldrig dit igen heller. Om det inte är någon som frågar om jag vill med till stockholm och gå på skansen, då vill jag nog det. Haha! Ja som sagt, vi hade roligt jag och lilla Sanna!
Det känns konstigt att vara hemma, och inte ha något att längta efter....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback