Alkoholfritt?

Igår köpte jag munsköjl. Inte för att jag har överdrivet dålig andedräckt när jag vaknar. Inte värre än någon annan normal människa liksom. Jag köpte den mest för att den var rosa, precis som alla andra saker jag köper. Sedan tänkte jag det att jag ska snart till tandläkaren på en sådan där årlig kontroll, så jag hoppas på vita och fina tänder till det. Så de slipper klaga. Men i alla fall så stod det på förpackningen att den var alkoholfri. Jag menar, folk som kallar sig nykterister, men anävnder munskölj. De använder ju alkohol då eller? Fast det är klart, de kan ju också köpa alkoholfritt, precis som jag. Haha.
Inte för att jag kallar mig nykterist men...

Idag sticker jag och Sanna iaf iväg till Stockholm. Jag sitter här och väntar desperat på att bussen ska gå. Vilket den gör först om en och en halv timme. Då går den till Karlstad, sedan ska jag vänta i 30min på att tåget ska gå. Men jag är lite halvnervös, tänk om min buss till Karlstad går sönder? Vad gör jag då liksom. Jag menar, tåget till Stockolm väntar ju troligen inte på mig. Men nu ska jag inte tänka så, den har aldrig gått sönder annars så varför skulle den göra det nu? Eller ja egentligen, varför skulle den inte! Eller så är den sen eller något annat knasigt. Bara för att jag inte ska komma iväg till Stockholm. Egentligen skulle jag ha velat åka nu, eller ja om 20 minuter. Men då går det ju ingen buss. Det fattar jag inte varför, men så är det iallafall. Det är inget jag kan göra något åt direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback