Tordag...

Isomras när jag åkte buss till Italien (!) så var det en hyffsat liten tjej som satt jämt brevid mig och min syster. Alltså var hon 13 kanske? inte mer. Men iallafall så satt de och skrev och grejade lite hon, hennes pappa och hennes syster och plötsligt utbrister hon på småländska:
- Va ont i ögonen det gör när det bara är två punkter eller två utropstecken. I skolan har vi lärt oss det att antingen är det en punkt eller så är det tre, inte två.
Sedan dess har jag nästan alltid använt mig av en eller tre punker osv. Haha, men ändå, det var så styggt när en sådan liten tjej skulle vara bessewisser och sätta pappan på plats liksom. Men det är väl så alla barn när när de kan något deras förälder inte kan. Och föräldrarna blir alltid lika paffa när de inser att "Shit jag har en ganska smart dotter iallafall!"
Vi hade ju miljövecka torsdag-tisdag i skolan, visserligen var jag bara där torsdag fredag eftersom vi var typ lediga de andra dagarna men alltså gud vad mamma och pappa blev paffa när jag satt där på en fredagskväll och diskuterade alternativ till bensinbil och att mamma minsan kan gå till jobbet osv. Jag tror de misstänkte feber eller något liknande för jag brukar annars vara den som bara "Aah men mamma kör mig till Lisa då..." Jag är för lat för att gå. Jag orkar ju liksom inte ens gå till busstationen när klockan är 06.20 på morgonen. HAHA! Sedan var de grymt stolta över att jag pratade något annat än killar, idol, lets dance osv (Typ de enda saker jag är riktigt insatt i)
Vem kom 5:a i idol år 2005 ? Måns Zelmerlöw! haha okej, dåligt exempel. Det  vet väll alla?

Det jag egentligen ville komma till i detta inlägg är att jag fick tillbaka mitt matteprov idag. VG+ och jag är enormt stolt över mig själv, det är mamma med! *mammagris*, fast fira ville hon inte. Ingen champanige här inte. Nejdå, jag får snällt nöja mig med vatten. Iochförsig så fick jag snäppet godare frukost när vi var och handlade förut, hon slog till och köpte små tetrapack med 2dl kräm i varje + fyra små drickyogurtar. Haha, det är min frukost det. Denna veckan annars har det varit typ jordgubbs/blåbärs fruktdryck. Men det är inte fy skam det heller, ritkigt gott. Ioch för sig är det inte mycket i sånna små grejer, meeeen gott! Jag håller mig mätt nästan hela vägen till skolan, sedan är det ju bara 2-3 timmar kvar till lunch och det klarar man sig ju på? Jag vet, jag ska ta med en frukt, jag har hört att det ska vara nyttigt också.

Jag är hungrig nu, det var nog därför jag kom in på frukost, men jag får snart grillad kyckling som varje torsdag. Mamma försökte köpa potatisgratäng som vi skulle äta, och utan att riktigt tänka på det så utbrast jag bara:
- Potatisgratäng, på en torsdag? *smilar*
Jag har sett för mycket på Johan Glans, och Björn....

Tackochhej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback