Fruktansvärd fredag

Tänk er in i hela situationen:
Det är fredag och en vecka i skolan har gått sedan lovet. Dagen börjar med idrott och det är bad. Simmning och sedan vattenpolo (EXTREMT JOBBIGT), när det är över är jag sådär lite för trött i benen och armarna, jag har fått i mig LITE för mycket vatten, dessutom fått ont i halsen av det. Inte nog med det, jag har blivit tät i näsan och fått ont i huvudet av allt klor. Vi duschar och gör oss i ordning, men som vanligt så luktar man ju klor som fan även om man har duschat så jag har gått runt och känt lukten av klor heeela tiden. Efter detta skulle vi gå och kolla på en energi debatt eftersom vi har miljövecka i skolan. Detta var sådär lagomt roligt, inte ansträngade men BORING! Mediekunskap och svara på massvisa av frågor vilket gör huvudvärken ännu värre. När jag är påväg till bussen efter skolan så får jag kramp i axlarna, dels efter simmningen och dels för att jag bär alla tunga badkläder och böcker i en bag! Jämt utanför busstationen så möter jag en uteliggare som ville ha pengar, jaha! Då tänkte jag på vad farmor hade tyckt om jag inte gav honom något (Vi hade en lång diskussion om det på julafton) så jag gav honom min enda tia. Så hoppas du är stolt över mig nu farmor. På bussen tänkte jag det att det kan inte bli mycket värre. När jag var i värmlandsbro så ringde jag hem och skulle tigga skjuts eftersom krampen i axlarna inte ville ge sig. Men då var ingen hemma, tack för det! kanske kunde det inte bli värre nu? JOODÅ! När jag går av bussjäveln här hemma i Säffle så hade det börjat att snöa. Då gick jag med tunga steg hem kan jag säga. Dessutom så åkte grannen förbi mig och vinkade så glatt. Men jag då? Kunde jagi nte ha fått åka med? Jag drömde om att komma hem till mitt varma hus och lägga mig under täcket. När jag kom hem var dörren låst och det var kallt och jävligt inne. Så nu har jag inte långt ifrån tårar kan jag säga, världen är emot mig idag!!!

Katrin, hjälp mig? GÖR KVÄLLEN BRA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback