Blåbärspaj... kunde det ha varit

jag är en sån jävla klant alltså! HAHA.
Jag blev så otroligt sugen på blåbärspaj förut, så jag tänkte att jag kanske skulle ta och göra en. Det är ju inte så svårt? Fast faktiskt så hade jag lite problem med att tolka ett recept på smulpaj. Det var evelinas dumma kokbok som gjorde det svårt för mig. Så jag fick helt enkelt slå upp det på internet... Ungefär som när jag skulle koka ägg. Jaja, its another story.
Iaf så hittade jag ett recept och det enda som behövdes var 2dl mjöl, 100g smör, 1 msk socker. Det gick skitbra. Sedan blåbär skulle det vara 500gram. Men orka väga det eller? Nej, jag tog så mkt jag tyckte det behövdes.. och så lite socker på det, och potatismjöl för konsistensen (eller vad det är för? ) haha! Jag berättade för mina kära föräldrar att det minsann luktade blåbärspaj i hela huset.
När vi sedan skulle smaka på pajen som såg så förbannat god ut så ehm... ja, vi blev förvånade! Det var inte ens blåbär, så jag blev jätte besviken. Det var svarta vinbär!
Jag ska aldrig mer göra paj, speciellt inte blåbärspaj! Om jag inte har plockat blåbären själv då förstås...

BLÄH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback