Nej drömmar slår inte in.

Mina föräldrar är inte alltid de mest positiva människor. Jag satt och pratade om hur himla gärna jag vill flytta till stockholm eller göteborg eller liksom bara Karlstad. Allt utom Säffle. Jag berättade att jag ska plugga i sthlm och att jag ska bo där. Mina glädjedödande föräldrar säger då att drömmar inte slår in och att det inte alls är säkert att jag bor i stockholm.
- Du kanske träffar en kille i Hagfors, sedan blir du kär och med barn. Han har ett bra jobb och där är du. Du blir kvar i Hagfors.
Japp, det är tydligen så mitt liv slutar, kär i en kille från Hagfors som gör mig med barn och sedan jobbar han. Jag då? Ska jag vara hemma med ungen eller? Japp det tror mina föräldrar. Och vad får dem att tro att jag ska bli kär i en kille som skiter i vad jag vill? Vemfan har sagt att jag vill ha barn? Visst det vill jag väl, NÅGONGÅNG! Men inte innan trettio kan jag säga. Usch och fy, tänk det är inte långa biten kvar tills jag är i "skaffa barn ålder" Hemska tanke!
Jag blev lite rädd när de sa det, så jag ska aldrig åka till Hagfors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback