Friskis & Svettis

Friskis & Svettis är en väldigt bra grej tycker jag. Det kostar 400kr/år om man är under 20år. Då kan man gå på 6 BRA pass i veckan. Helt bra! Jag går på två pass i veckan just nu. Det är lagomt på något sätt. Jag skulle vilja ta mig i väg på ett trejde, det på söndagskvällar. Men grejen med passet på söndagar är att det är sju miljoner personer där och alla har dåligt samvete över allt de ätit under helgen. Det är jobbigt, för man går bara in i folk, får ett slag i ansiktet eller får helt enkelt inte plats.
Nu efter jul var första gången jag var på Friskis&Svettis på ett år typ. Och alltså, det kändes bra att komma tillbaka. Se alla som man inte ser när man inte är där liksom. Jättemånga lärare som man hade på högstatidet är där. Lärare från förra året på natur och mattanter, jobbarkompisar till mamma. Det sista är visserligen jobbigt. Mammas jobbarkompisar vet vem jag är, men jag har inte en aning om vilka det är och när det kommer fram fem okända personer och börjar prata om hur lik jag är min mamma, då blir jag lite rädd. Men annars är det en ganska mysig stämning. PLUS att jag får träffa Lisa två gånger mer i veckan! Skitbra.

Menmen, det har gått en månad av det nya året, och tränar gör jag ju! YEY, jag har lyckats med ett av mina nyårslöften iallafall. Eller ja, jag äter mycket mycket mindre godis med, framsteg! Det trejde äre väll si och så med... Haha, jag vill men jag klarar det inte. Men jag är stolt. JAG HÅLLER NÄSTAN NYÅRSLÖFTENA !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback