ÅH SÅ SUR

Alltså, jag är så förbannat sur på alla bussar och tåg nu för tiden. Säfflebussen och skit på jullovet. Jag har inte ens fått svar på mitt mejl som jag skickade till dem. Det har ändå gått två veckor nu. Dålig stil.
Förra veckan åkte en buss bara förbi mig och Madde när vi stod där och väntade. Vi stod vid bussgrejen och den bara åkte förbi... Är de blinda eller?
I fredags när vi åkte ut till Skoghall så stannade inte bussen när vi tryckte på stopp, vilket resulterade i att jag (som satt längst bak) höjde rösten och skrek: Hallå, ska bussen stanna eller?
Den enda reaktion jag fick var att folk kollade på mig som om att jag inte var riktigt klok. så bussen körde vidare, sedan när han körde förbi nästa stopp också och jag skrek ytterligare en gång så var det någon längst fram som sa till... bara för att hon också skulle av. Men hjälpa oss där bak kunde hon inte göra första gången. Nej det enda vi hade kunnat göra för att stoppa buss jäveln hade vart att fort som fan springa fram och skrika: STANNA DÅ FÖR FAN! rakt in i örat på chauffören. ÅH JAG BLIR SÅ SUR. Dessutom, skrek jag. JAG som aldrig höjer rösten. Det var första gången Sanna hörde mig skrika tror jag. Gud vad pinsamt...

Sedan igår skulle Lisa och Erica komma till Karlstad eftersom vi skulle fira Lisa lite hade vi tänkt eftersom hon fyllde 18 i måndags! Jaha, tåget skulle komma 12.04, när klockan var nästan 13.00 kom tåget. Dessutom fick de inte åka med det, för att det blåste för mycket eller vad det var frågan om. Så då skulle de vänta på en buss som skulle ta kanske 40min för den att komma. Sedan den bussen skulle gå runt Grums och Kil, så den skulle ta två timmar. Hur lyckat är det då på en skala? De skulle vara framme i karlstad vid ett, men istället blev det vid fyra. Vi sket i hela grejen och jag skulle åka hem. Men detta räcker inte...

När jag hade pratat med Erica och hon hade berättat att de inte fick åka med och så, så skulle jag ringa och kolla vad mamma och pappa gjorde, och jag hade tur, de var på Bergvik. Så jag skulle ta bussen ut dit. När jag väntade på bussen så satt jag och pratade med Erica igen, klagade och var allmänt sur på allt, och bussen kom. Och grejen är den att jag hade läst på kollplatsen att gymnasiebusskorten gällde igår, så jag visade busskortet och så säger chauffören:
- Nej det där gäller inet förrna 17.00 i eftermiddag.
Jag tänkte liksom: aa men stor ide att det funkar så sent då eller?  Men jag hade ingen lust att tjaffsa eftersom jag inte kunde kolla upp där och då om jag hade rätt. Men när jag kom hem så kollade jag det igen. Och han LJÖG för mig. Busskortet gällde 05.00-20.00! Visst det är bara 11kr, men ändå jag skulle ha fått åka på kortet. Man kan ju liksom undra hur många han har tagit betalt av. Gick pengarna ner direkt i hans ficka nu då eller?


Jag känner ett stort hat mot bussar just nu, främst stadsbussar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback