Upprorisk

Idag skulle lilla Josefine vara upprorisk och skolka från första lektionen UTAN ATT BERÄTTA FÖR MAMMA!!! Förstår ni vilket steg det är. Jag "skolkar" bara från lektioner om jag har sagt det till mamma före. Det är bäst att hon vet liksom, det känns bäst så. Och dessutom så händer det inte ofta alls. Det hände kanske några gånger i månaden när jag gick natur. Men änsålänge så har det inte hänt på Media liksom. JAG ÄR ALLTID DÄR! Förutom på två svenska lektioner, den ena skippade vi för att fira att Sanna fyllde 18 år liksom. Och då berättade jag för mamma före. Andra kände jag att jag inte hade någon anledning alls att gå på. Och det fanns orsaker till varför, och det berättade jag för mamma. Men som sagt idag skulle jag slå till och fixa en grej med Linnéa på morgonen, vi skulle alltså missa första lektionen. Då visade det sig att det vi skulle fixa inte tog mer än 2 minuter så vi missade inte alls första lektionen, vi kom nästan precis i tid. Och jag som skulle skolka. Jag kände mig så misslyckad. Jag klarar inte ens av att skolka! Jag blev så besviken!

Idag var jag och simmade. Jag har inte tränat så mycket nu de senaste veckorna eftersom ryggen har gjort ont. Så idag började jag och Lisa att simma. Vi simmade faktiskt 1km idag. Nästa gång kanske det blir 2? vem vet, vem vet! När jag kom hem så hittade jag en chokladkaka och frågar min syster lite försiktigt:
- Är det där min chokladkaka?
- Nej det är mammas och pappas vi köpte en annan grej till dig...
Jag letade efter något godis när Evelina sticker ner handen i en plastpåse och plockar upp en fruktdryck!
- Åh, en dryck med frukt i! Tack...ehm va snällt! VARFÖR FICK INTE JAG EN CHOKLADKAKA?
Japp det är så det är i min familj. En ynka liten fruktdryck fick jag. Och ajg som simmade 1km. JAg ville ha en chokladkaka!

Det är fredag imorgon och det betyder att det är sista dagen inför lovet, och dessutom kommer Sanna hem snart! Det betyder också att jag har överlevt veckan och det är väl alltid bra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback