Novelltävling

Jag var med i en novelltävling förra året i skolan, den skulle ha temat "Hjältinnar". Då skickade jag in min novell "Min kompis är en ängel" och jag skrev den typ om Jessicka. Alltså inte precis om henne eller vad man ska säga, men typ hur de skulle vara utan henne. Ganska sorglig novell som jag faktiskt började gråta när jag skrev. Dessutom så började Jessicka gråta när hon läste den. Åh, det var en bra novell. Hahaha... Men iaf så kom jag tvåa med den novellen, och jag lovar jag har verkligen aldrig mer skrivit en sådan bra novell tror jag. Menmen, iaf så anmälde jag min till novelltävlingen iår också på skolan då. Och nu var temat "Omöjlig kärlek", och det blev en väääääldigt udda novell för att vara mig, och den är liksom nästan lite pinsam!! HAHA. Men ganska kul...

Iaf så ringde de från biblioteket på skolan jämt för en stund sedan och det enda jag tänkte var att jag hade glömt lämna tillbaka någon bok. Men jag har faktiskt inte lånat någon iår så... Haha, fast då var det om novelltävlingen de ringde. Hon berättade att jag inte hade kommit etta, tvåa eller trea... MEN de gillade min novell så de vill ha med den i häftet ändå! Helt glad blev jag. Det känns ganska okej liksom! Andra året jag är med i tävlingen, andra året min novell kommer med i novellanitiologin liksom. Dessutom känns det lite roligt för att det är vi på Grafisk Design som ska göra häftet. Haha, hoppas jag får illustrera min egen novell!!! Det vore fett roligt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback