Textkommunikation.

Idag hade vi text igen på morgonen. Gud vad vi kommer att skriva mycket i veckorna. Hela onsdagen och fram till lunch på torsdagen. Dessutom går vi till 17.00 på torsdagar. USCH VAD JOBBIGT! Det gör vi iofs på tisdagar också om jag inte minns helt galet. Nej men text är jäkligt roligt alltså. Idag skulle vi skriva om oss själva med hundra ord. Det gick lite segt, men det gick. Det är nästan alltid svårt att komma på saker att skriva om sig själv. Men jag valde att skriva om att jag gillar rosa! haha, helt klart en klassiker!

Det jag är ute efter just nu är en bra praktik plats. Åh, vi ska ju ha praktik nu i år, vecka 48-50! Jag tycker att vi fick reda på det alldeles för sent för många är redan bokade. Jag ville verkligen vara på Frida tidningen i Stockholm och ringde därför dig idag. Jättetrevlig tjej som svarade i telefon. Jag blev helt chokad. Det kompisar och så har berättat för mig är att folk som man ringer till brukar vara griniga och tvära. Det var inte den här tjejen. Hon frågade inte ens hur bra erfarenheter osv. jag hade. Hon frågade bara vilka veckor, och sedan beklagade hon att det var fullt, men om jag visste att jag skulle ha praktik till våren så fick jag gärna ringa snart igen och kolla om det fanns tid då! Åh, bara för att hon var så trevlig så blev jag jättebesviken över att jag inte kunde vara där. Jag ska nog testa att ringa igen lite senare. Vem vet, de kanske får en avbokning! Men jag ska testa på lite småstället och så nu, kika runt på gula sidorna och hoppas att någon av de nummer jag hittar räddar mig från detta letandet. En reklambyrå skulle vara kul att få på också. Åh, jag vill verkligen.

Är det någon som har tips på tidning/reklambyrå i Stockholm?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback