Nollning oj, gemensam aktivitet

Ja, på våran skola är det inte längre tillåtet att ha "nollning", efter att vi blev nollade förra året. Jag tyckte hela grejen förra året var jätterolig. Vi hade en namnlek där vi skulle säga våra namn och låta som ett djur som börjar på bokstaven i våra namn. Sedan hade vi det berömda klädsträcket. Det slutade med att de flesta gick runt i underkläder. Jag själv behöll byxorna på. Fast egentligen ,vad är skillnaden mellan att gå i underkläder vid skolan, och bikini på stranden? Förutom att man vanligvis inte går i underkläder i skolan då förstås. Haha, måste dessutom lägga till att detta var inte något tvång, man fick sätta sig bredvid och titta på om man ville det. Efter det så kastade de lite mjöl och vatten på oss, vi fick springa över en pressening med såpa och vi fick lite mer vatten och mjöl på oss, det var inet så farligt. Sedan blev vi ihopbundna tre och tre tror jag, och så skulle vi locka folk till en "show" vi skulle ha. Det var kanske lite pinsamt, vi stod och dansade och sjöng framför ett antal pers. Rosa helikopter! Haha, dock fick vi sätta på oss kläder då! Det var väldigt snällt av dem! (; haha! Jag tyckte verkligen att hela grejen var skitrolig.
Typ veckan efter så stod det om våran klass i Värmlandstidningen, DN, Aftonbladet bara för att nämna några ställen det stod. Haha. Har tillochmed för mig att det sändes på radio. Enligt aftonbladet så hade vi fått strippa och uppträda i underkläder framför skolan. De hade skrivit att vi var nakna, vilket vi verkligen inte var! Usch, hela grejen var bara så pinsam, och vi verkade som om att vi var jätteutsatta. Dessutom så verkade ju tvåorna som nollat oss som om att de var helt hjärtlösa och bara ville plåga oss! Så var verkligen inte fallet. Men efter det så har vi inte nollning på våran skola längre.

Om jag fick bestämma skulle jag ha viljat nolla ettorna iår. Men det fick vi inte, det får inte kallas nollning längre. Vi hade "Gemensamma aktiviteter", och vi var tvugna att vara med. Det skulle vara blandade grupper och allt. Förra veckan när jag läste det så var jag verkligen emot det, jag ville inet alls. Men idag när vi höll på så var det verkligen hur roligt som helst. Det var precis som om att vi nollade dem och oss själva på samma gång. För vi gjorde bort oss exakt lika mycket som dem! Eller alltså, man kan väl inte säga att vi gjorde bort oss, vi hade kul tillsammans! Det var verkligen hur kul som helst. Bästa bilderna idag tog vi. Har tyvärr inga bilder från det än...Får först imorrn, kanske lägger ut en och annan rolig bild då. Om inte annat så ska ni få se en bild på mig och Madde i våra hypersnygga rosa peruker. De där perukerna vi hade på oss gjorde verkligne min dag iallafall.


Hade nog inte rätt kläder på mig för "gemensamma aktiviterer" idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback