Motala tripp

Jag och min söta familj var i väg till Motala nu Måndag-Onsdag. Vi bjöd typ in oss själva hos folk... Eller nej, vi skickade ett sms "Hej, vi kommer till Motala 4-6augusti, hör av er om ni vill ha besök // Familjen Caesar från Säffle" Sedan var vi fullbokade från när vi kom till när vi åkte hem. Det var kul faktiskt. Träffa ALLA på samma resa liksom. Dessutom att eftersom vi kom till några på lunch, sedan till en annan på fika, till en annan på middagen så blev det ju lite kul för alla lagade ju "extra god mat" för att vi kom.
Liksom på måndagen när vi kom till min moster på lunch så fick vi - Fläskfilégryta med potatisklyftor + glassdesert
Efter det så åkte vi till min kusin Jonas och hans familj på kvällen och där blev det - Grillad fläskfile med potatisskivor i ugnen + citronfromage och cocctailbär till efterrätt.
Dagen där på började vi med fika hos min kusin Helene - Räkmacka och munkar.
Vi åkte till min morbror i tjällmo där det blev riktig husmanskost till lunch- potatis, köttfärslimpa och brunsås! efterrätt till det blev paj, och lite senare fick vi även tårta.
På kvällen bar det av till fornåsa till mamma kompis Sussa där det blev - Pizzasmörgåstårta typ... efterrätt blev glasstårta!

Snacka om att vi känner oss som uppsvällda grisar såhär efteråt eller? Men jag klagar inte, det var väldigt gött allt det vi fick, och jag gillar ju mat så! haha!

Har jag nämnt att jag har stukat foten igen frästen? Det har jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback