Min dag

Ja, min dag blev ju inte riktigt som den skulle med tanke på att jag vaknade så sent. Usch, jag får lite ångest för att jag inte kommer att somna ikväll/inatt. Jag började dagen med att läsa lite bloggar. Det var väldigt många som hade skolprylar på sin blogg nu såg jag. Då fick jag lite panik själv. Visst, jag har köpt ursöta block ifrån Gallerix, jag har köpt en kalender (som ni vet), jag har väl lite pennor och så. Men mycket mer än så var det inte. Dessutom hade jag gett bort mitt lås till min lillasyster. Så det var jag verkligen tvungen att ha ett. Jag ringde till räddningspatrullen (LISA), hon skulle med mig ut på stan. Så fort jag var klart hemma, och så fort hon var klar.
När jag kom ner så höll Evelina på att baka pizza (Hon hade sovit hos en kompis inatt. Undrade över det tidigare), jag bad henne att göra till mig med. Det gjorde hon, fast jag hjälpte faktiskt till också. Köttfärspizza med majs och champinjoner blev det. Gott, gott!
Sedan kom Lisa, och regnet öste ner utanför. Vi satte och och tittade på Jimmy Neutron och Creepy under tiden. Haha, alltid en bra sysselsättning när man inte har något att göra. Ärligt, jag sätter hellre på nickelodeon och tittar på det än att slår på 3:an eller 5:an och tittar på någon talkshow. Usch! Svampbob har vettigare saker för sig. Mamma tittade faktiskt på Svampbob med mig häromdagen.
Det slutade regna iaf, och vi traskade ut på staden. Det hela slutade med att jag var 400kr fattigare, men inte en enda skolpryl rikare. Nejdå, jag hittade så söta trosor på lindex som jag bara var tvungen att ha. Sedan hittade jag ett scrap booking block på Hoppykällaren här i stan, det kostade 200kr. Sedan hittade jag massa småsaker som jag "bara var tvungen att ha". Inte en enda skolpryl! Pappa fick skjutsa mig till Lantmännen så jag fick ett lås iallafall... Så nu har jag gjort i ordning årets lås till skolan...(Jag gillar att ha unika saker)

Nog ska jag trivas med det här låset!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback