Jävligt irriterad!

Alltså jag är så förbannat trött på att folk, eller ja folk och folk - Vuxna, säger att vi ska se upp till dem, och att vi ska respektera de äldre. Jag menar varför i hela fridens namn skulle vi göra det när de hela tiden ser ner på oss? Är det en papperskorg som är söndersparkad - Ja då är det en dum jävla unge som har gjort det! Det är det alla antar hela tiden. Om en mobil går sönder och det är en i 18års åldern som kommer och lämnar in den, ja då är det ju självklart att den är trasig bara för att personen i fråga bara är 18 år, ni vet ju hur oförsiktiga ungdommar är? Hade däremot en man i 30 års åldern lämnat in telefonen ja då hade det inte varit några problem.
Jag blev så arg när min moster berättade att de vill ha åldersgräns på campingar. Nu ska undommar inte få campa längre, för vi för ju bara massa oväsen och förstör. Jag kommer inte ihåg åldersgränsen just nu, men tror det var 25år. Jag menar hur löjligt är inte det då? Jag vet att det finns de som kanske festar en hel del på campingar, och jag vet att jag mycket väl skulle kunna vara en av dem. Men hallå, det finns faktiskt vuxna människor som är precis som undommar. De hade funderingar på att göra två avskillda campingar med, en för undommar och en för "vuxna, mogna, vanliga människor", okej! Om vi säger såhär, tänk om man faktiskt har tänkt att åka iväg att campa, nykär är man och ska bara ha en trevlig vecka på kusten med sin pojkvän, och så får man bo på en den södra sidan av campingen, där alla "vilda" ungdommar bor, just bara därför att man råkar vara under 25 år. Eftersom alla undommar vistas på den campingen så är det ju antagligen ganska bra drag där. (Och det är inget fel med det). Men tänk om man INTE vill det? Man vill bara ha det mysigt och campa, men det går inte eftersom man får blivit tilldelad att bo på ett ständigt party! Det låter som om att jag pratar emot mig själv här men det jag menar är att Lasse 59 år kan lika gärna sitta på nord campingen och föra ett jävla liv han med. Han kan dricka lika många öl, och han kan lyssna på hög musik han med. Men det är det ingen som tänker på. För Lasse är ju ändå 59 år.
Busschaufförer ser ner på ungdommar också, jävlar vad de ser ner på oss. Det där busskortet blir så otroligt viktigt att titta på bara för att det kommer en som är yngre. Det kan ju ha gått ut, eller så är det inte ens äkta!
Och praktikplatser...De tror att bara för att man går andra året på gymnasiet så kan man inte ta något på allvar. Livet är en fest. WOHO! Men fuck you!
Åh någon dag ska jag nog skriva ett brev till stadsministern!

Om folk inte kan ta mig på allvar nu? Hur ska de kunna göra det senare?
just nu hatar jag vuxna!


Kommentarer
Postat av: määäälin !

GO JOSSI! Jag hejar på dig!

2008-09-01 @ 07:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback