Snö?

Nu har jag lyssnat på jullåtar i en veckan. I klassen började vi sjunga jullåtar för fler veckor sedan. Tomtarna vann tårttävlningen. De lovade ju snö för någon vecka sedan med. Det är snart november, eller hur borde det vara lite kallare och den första snön borde ha kommit? Men så är det inte, den enda kyla jag känner just nu är den i mitt rum eftersom mitt fönster råkade vara lite öppet inatt. Det är kallt! Haha. Jag vill ha jul nu!

Fast jag måste ändå erkänna att hösten kommer alltid att påminja mig om förra hösten. Den var jobbig. Fruktansvärt jobbig. Jag vill inte minnas den, helst vill jag inte minnas 8:e och 14:e december heller. Men vad gör man, det går inte att bara sluta minnas. Så är det bara!

Jag tycker det är lite kul, min granne och hans kompisar har lan, jag tror de ska ha det hela veckan. De brukar ha det. Nej jag tjuvkikar inte på dem, men det syns ju ? haha!

Men men, idag är det iaf tisdag, det betyder att det är rosa bandet galan på 3:an idag! Den ska jag se. Katrin får se den vare sig hon vill eller inte. Men när jag säger se så menar jag oftast jag ska ha det på. på tv:n. Sedan missar jag alltid det bästa genom att jag antingen pratar eller får för mig att jag klarar av att göra tusen saker samtidigt!
Ska iaf vara med Katrin idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback