Jag är liten.

När jag är sjuk känner jag mig liten. När jag somnar före mamma och pappa på kvällarna känner jag mig också liten. Igår var jag sjuk, då kände jag mig liten "Mamma kan du köpa glass åt mig?" Självklart gör hon det. Sjuka barn gillar glass, dessutom är det kallt och kan ta ner febern lite. Sedan att man får chokladsås eller strössel är bara en bonus. Jag var inte bara sjuk igår jag somnade före mamma och pappa, de gick och la sig vid halv elva. Fatta, halv elva!! Det är tidigt för att vara dem tillochmed, men sjuka lilla jag hade redan sovit en timme då, då kände jag mig också otroligt liten. Men mamma väckte mig och frågade hur jag mådde. Tack mamma, jag har aldrig känt mig så yttepytte liten som jag kände mig då! Sedan vid elva någon gång så ringer det på min mobil. Mobilen och vanliga telefonen ligger alltid under min kudde när jag sover, men tror ni jag vaknade för det eller? Ohnej! Jag sov allt så skönt så. Mamma däremot plågades av både sms och att det ringde. När jag vaknade hade jag ungefär 6 sms och 7 missade samtal. Och jag hade inte märkt något. När jag vaknade imorse så var klockan 11.10 alltså hade jag sovit i 13½ timme.
Idag kände jag mig ytterligare lite mindre (GÅR DET?) Min kära sjuttonåriga kompis Erica (det var hon som terrade mig med sms och samtal igår kväll/natt) hade tagit sig in på nöjes. Kul för henne liksom... Och jag menar det faktiskt. Jag skulle också vilja klara det. Grejen är den att jag ser ut som min lillasysters lillasyster enligt hennes kompisar och enligt andra. Min lillasyster är 14år (Snart 15) och om jag är hennes lillasyster så borde jag vara runt 13? Och hur fan kommer man in på nöjes eller ens arena eller något om man ser ut som 13? vavavava? Enda stället jag skulle bli insläppt på är ju lekrummet på IKEA! Det känns inte bra alltså, jag är ju snart arton! Varför kan det inte synas liksom? Fast det är klart när jag är bortåt 30 och ser ut som 25 så är jag väll bara tacksam antar jag. Evelina däremot kan gå där med sina rynkor redan när hon är 27! och då ska jag skratta åt henne mohahahaha!

Jag har inte ont i halsen längre i alla fall! Något positivt i dessa hårda dagar! haha. Men jag hostar som bara den, jag nyser, fryser och är lite yr. Men det går över antar jag. Imorrn är det borta, för då ska jag till Karlstad och köpa mina sista julklappar. Jag har ju sådan tur att jag är ledig både måndag och tisdag! Lucky me! Så detta är typ som fredagskväll för mig, imorrn är det lördag och på tisdag är det söndag! Sedan är det onsdag, torsdag och skolavslutning fredag! BÄST!
Torsdag- Fredag tror jag att jag, Sanna, Sofie och Linnéa skulle baka hos Linnéa... Sova där med! Hoppas det blir så.

Alltså, snart har det gått en hel termin! Jag har gått media en hel termin, jag älskar det! Grejen är den att typ alla andra gamla kompisar har gått halva sin gymnasietid nu. Jag skulle också ha gjort det om jag hade sökt till Media från början vill säga. Men jag är glad att jag inte gjorde det. För hade jag sökt till media förra året så hade jag antagligen inte träffat Sanna, och alla i klassen. När man tänker på det så, så är det skitläskigt. Tänk om jag inte hade bytt. Tänk om jag hade fortsatt natur och sutte med läxor upp i halsen varenda vecka, fortsatt som om att jag passade in där. Orsaken till att jag valde natur var ju att alla andra gjorde det. Visst är det korkat? Okej för ett ögonblick trodde jag faktiskt att jag skulle klara det. Men ett tecken är väl ändå att jag aldrig ville börja gymnasiet från början? Jag vände i dörren och ville gå ut, tyvärr stod ju rektorn precis bakom mig och frågade varför jag skulle gå redan. Jag fick snällt gå in och sätta mig som alla andra ettor. Haha gud vilka minnen. Tänk om jag hade fortsatt så i två år till "Jag hade ju aldrig blivit cool igen efter det!" haha! Men jag är lite skraj för att sluta gymnasiet också faktiskt, vad ska man göra då. Jag vet att jag skulle vilja redigera musikvideor eller göra reklamvideos. Skriva filmmanus eller skriva böcker skulle vara kul också, eller göra reklam skyltar och reklam, eller bara designa.
Min halvbror som jag typ aldrig har träffat är bra på design har jag hört. Har iof sett något han har gjort till Farmor men det är inte förrns nu jag liksom SER det! Men äsch, nu bara jag babblar på.. Haha!

Måste bara säga det här också, folk som ljuger. Alltså tar till sånna här vita lögner "Nej jag kan inte idag för jag ska plugga" och alltså om vi säger att en kompis skulle säga så till en annan kompis och säger sedan till mig "Säg inte till henne att jag var med dig idag, för jag sa till henne att jag ska plugga" och sedan några dagar efter så säger samma kompis till mig "Nej jag kan inte idag för jag ska plugga" vad är det då som säger att hon ska plugga? Folk använder sig av sådana vita lögner för ofta. Det är väl bättre att säga att man inte orkar eller att man vill vara ensam bara? Jag ser hellre att folk säger så till mig än att de ljuger. Eller varför inte bara säga "Nej jag vill vara med henne idag för det var så himla länge sedan vi träffades" Det här är inte menat till någon speciell men alltså folk använder sig av dem!! Det gör de...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback