Ikea

Jahaja, då var det två dagar sedan det var julafton. Tänk det är bara 363 dagar kvar tills det är julafton igen. Undra vad jag ska köpa till mamma och pappa då liksom? hm...Igår skjutsade vi farmor hem till lilla Bengtsfors. Och när vi var på väg hem så satt jag och funderade på hur rolig hon egentigen är. På julafton, klockan var ungefär 21.00 och hon la sig ner i soffan. Hon tänkte inte på att vi liksom var 4st. till som kanske ville få plats. Nejdå. . . Sedan tar hon en filt och lägger över sig och säger:
- Ja, varför ska man sitta när man kan ligga?
Ja varför farmor lilla, kanske att man skulle ta och sitta upp så resten av alla får plats? KANSKE! Haha, ja hon är go hon min lilla farmor.
Sedan kollade vi på typ Karl-Bertil eller vad han heter. När det var slut säger farmor:
- Ja han är en bra pojk han den där, och det är kul att du är som honom Josefine. För om du såg en hungring människa på gatan, visst skulle du då ge din sista 100-lapp till den istället för att gå och köpa vad det nu är ni köper nu för tiden! Eller hur skulle du göra det?
- Nej det skulle jag nog inte göra!
- Jo men det skulle du allt göra, det vet jag att du skulle, du är en sån bra tjej. Det är inte många som skulle göra som du...
- Men farmor, jag skulle nog gå och köpa något istället....
- Nejnejnej det skulle du inte. Du skulle ge den till den hungriga. För det är sån du är...
Vi satt och prata om det i kanske 15minuter, jag lät henne vinna. Jag skulle ge min 100-lapp till den hungriga. Tror hon! MOHAHAHA! stackars lilla lättlurade farmor!

Imorgon ska jag till Karlstad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback